Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Brak ruchu to zagrożenie dla życia

Bardzo wiele mówi się o tym, że aktywność fizyczna jest niezbędna do prawidłowego i zdrowego życia. Mimo tego coraz mniej ludzi zdaje się być tym zainteresowanych, ponieważ nawet nie ćwicząc, czują się dobrze. Ale do czasu.

Siedzący tryb życia zabija

Ludzkie ciało jest przystosowane do ćwiczeń i aktywności fizycznej; do chodzenia, biegania, wspinania się, słowem używania mięśni. Otyłość wcale nie jest najgorszą konsekwencją braku ruchu. Okazuje się, że siedzący tryb życia, unikanie nawet lekkiej aktywności jest wręcz śmiertelnym zagrożeniem. Starsi ludzie rezygnujący z poruszania się, na rzecz leżenia skracają swoje życie o kilka lat. Nawet osoby szczupłe, nie przekraczające odpowiedniej dla siebie dawki kalorii na dzień krzywdzą siebie nie uprawiając żadnego sportu. Ich mięśnie, kości i stawy są w gorszym stanie niż u osób aktywnych, przez co łatwiej wystąpują u nich kontuzje, szybciej wchodzą w pokwitanie i jest ono dla nich znacznie trudniejsze do przejścia. Szybciej zapadają na choroby, ponieważ mają obniżoną odporność. Wzrasta we krwi ilość złego cholesterolu, także wówczas gdy osoby na pierwszy rzut oka wyglądają na szczupłe i zdrowe.

Jak to zmienić?

Sposób na zmianę tego jest jeden – trzeba zacząć się ruszać. Aktywność fizyczna z początku nie może być zbyt wielka, ale warto pamiętać, by stopniowo zwiększać wyzwania. W początkowej fazie wystarczy godzina umiarkowanej aktywności codziennie. Doskonale do polepszenia kondycji nadaje się jazda na rowerze. Przy każdej okazji dobrze jest używać mięśni. Zamiast jechać windą lepiej jest wybrać schody, zamiast samochodu lepiej przyjść do pracy lub na zakupy pieszo. Warto zwiększać liczbę godzin spędzonych na świeżym powietrzu, kiedy to możliwie otwierać okna, wykonywać ćwiczenia oddechowe, jakie także spalają kalorie. W pracy warto wstać co jakiś czas by wykonać kilka skrętów ciała i ćwiczeń rozluźniających. Zamiast bezczynnie siedzieć przed telewizorem lepiej kupić rower stacjonarny lub wykonywać prostą sekwencję ćwiczeń.

Kategorie:   ARTYKUŁY, ĆWICZENIA, DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze