Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Jak ochronić się przed triglicerydami?

Triglicerydy krążą w naszej krwi, a są tłuszczami pochodzenia zwierzęcego. Wysoki ich poziom występuje najczęściej na wespół z cholesterolem, jest niepokojący i prowadzi do wielu schorzeń, w tym do przedwczesnego zgonu.

Dieta obniżająca poziom triglicerydów

Sposobem na obniżenie poziomu triglicerydów we krwi jest oczywiście przede wszystkim zjadanie mniejszej ilości produktów pochodzenia zwierzęcego, czerwonego mięsa, w dodatku smażonego lub przyrządzanego z dodatkiem tłuszczów trans. Zamiast tego należy wybierać białe mięso kurczaka, królika i więcej ryb ugotowanych na parze i nie smażonych. Warto również zadbać o odpowiedni rozkład tłuszczów organizmie, który może być upośledzony przez niedobór takich pierwiastków jak cynk. Należy spożywać duże ilości pokarmów bogatych w błonnik, który ułatwia wchłanianie tłuszczów ograniczając ich odkładanie się we krwi. Poziom lipidów we krwi znacząco podnoszą używki, szczególnie alkohol. Warto również zrezygnować z nadmiaru cukru rafinowanego i mąki w diecie. Z diety wyrzucić trzeba wszystkie słone przekąski w stylu krakersów czy chipsów. Zawierają one ogromne ilości tłuszczów. Zamiast tego jako przekąski warto wprowadzić nasiona i pestki.

Środki szczególnego użycia

Warto w codziennym żywieniu sięgać po pokarmy, które naturalnie obniżają poziom triglicerydów we krwi. Takimi produktami są na przykład cebula oraz czosnek. Już jeden ząbek czosnku jest w stanie zmienić bardzo wiele i poprawić stan zdrowia. Warto zjadać również owies, na przykład na śniadanie. Istotna w utrzymaniu poziomu triglicerydów na właściwym poziomie jest lecytyna i jej składnik cholina. Ochrania ona narządy i wzmacnia wątrobę. Zmniejsza ryzyko chorób takich jak miażdżyca, nadciśnienie i wiele innych wynikających z wysokiego poziomu cholesterolu oraz triglicerydów. Bardzo istotne w zachowaniu zdrowia jest zastosowanie kwasów tłuszczowych omega 3 oraz omega 6. Jednak należy je stosować w odpowiedniej proporcji 4:1, gdyż nadmiar omega 6 sprzyja rozwojowi miażdżycy.

Kategorie:   DIETY, ZDROWIE I URODA

Komentarze