Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Błędy śniadaniowe i co zjeść na śniadanie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Niestety wielu ludzi rozumie to zdanie na opak. Śniadanie rozumiemy jako pierwszy i dosyć obfity, najlepiej ciepły posiłek. Nie jest całkowicie nieistotne co zjemy.

Pierwsze i drugie śniadanie – różnice

Wielu z nas ma pewien nawyk. Wstajemy, wrzucamy cokolwiek do żołądka, a następnie ruszamy do pracy lub szkoły. W przerwie zajęć jeszcze przed południem objadamy się niezdrowymi przekąskami, nazywając ten posiłek drugim śniadaniem. Coś tu jest jednak nie tak! Przede wszystkim pierwsze śniadanie powinno być już sycące i bogate energetycznie, aby pomóc przetrwać jak najdłuższy czas, czyli średnio około dwóch, trzech godzin. Wiadomo, że w ciągu tego czasu zaczyna nieco słabnąć. Wówczas powinien wspomóc się drugim śniadaniem. Powinno ono jednak być o wiele mniej obfite niż pierwsze śniadanie, ale jednak wciąż dostarczające energii. Nie zapychajmy się batonikami albo słodkimi bułkami – to pożywienie to jedynie puste kalorie. Nie pomijamy również całkowicie drugiego śniadania, czekając do obiadu. To zbyt długa przerwa i spowoduje, że będziemy mieli tendencję zjadania większej ilości jedzenia.

Co zjeść na śniadanie?

Ważnym pytaniem jest również co zjeść na śniadanie. Oczywiście wielu z nas preferuje, aby było ono szybkie. Królują płatki zalewane mlekiem lub jogurtem, pieczywo tostowe, parówki na ciepło. Tymczasem takie śniadanie nie jest wcale zdrowe. Płatki to ogrom cukru i soli, podobnie jak słodkie jogurty, pieczywo tostowe nie ma żadnych wartości odżywczych, a jedynie wysoki indeks glikemiczny. Parówki w jedynie niewielkim procencie składają się z prawdziwego mięsa. Produkty te dostarczają głównie węglowodanów prostych, które nie są w stanie nasyć na dłuższej. Wręcz przeciwnie, bardzo szybko powodują głód i zwiększenie ilości spożywanego jedzenia, także przyśpieszenie czasu następnego posiłku. Śniadanie powinno zawierać białko, dobrym pomysłem jest zjadanie ryby lub jaj z dodatkiem warzyw. Możemy przyrządzić na przykład omlet, jajecznicę, zjeść jaja na twardo lub na miękko.

Kategorie:   DIETY

Komentarze