Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Czy chrupkie pieczywo jest zdrowe?

Chrupkie pieczywo wciąż jest modne wśród osób odchudzających się. Panuje opinia, że pieczywo takie jest zdrowsze i korzystniejsze dla człowieka, oraz zawiera mniej kalorii. Jaka jest prawda?

Pieczywo chrupkie a zwykły chleb

Porównując pieczywo chrupkie a zwykłe pieczywo dochodzimy do wniosku, że to pierwsze wcale nie wypada tak korzystnie jak by się chciało. Okazuje się na przykład, że wcale nie ma mniej kalorii niż zwykła kromka chleba. Pieczywo chrupkie to po prostu najczęściej zwykły chleb, pozbawiony jedynie wody. Gdy chrupki chleb zostawi się w chlebaku wraz ze zwykłym, staje się on miękki i wilgotny. Chrupki chleb ze względu na proces produkcji, polegający na wypiekaniu w bardzo wysokiej temperaturze zawiera nawet mniej składników odżywczych, niż zwykły. Pozbawiony jest błonnika, składników mineralnych, witamin. Ponadto jest lekki i najczęściej nie zaspokaja głodu tak dobrze jak tradycyjny chleb. W wyniku tego najczęściej trzeba zjeść go znacznie więcej, aby się nasycić, a więc przyjąć więcej kalorii.

Jakie pieczywo chrupkie wybrać?

Nie oznacza to jednak, że amatorzy smaku chrupkiego pieczywa powinni sobie je całkiem odpuścić. Kluczem jest po prostu odpowiednie jego dobranie. Należy przede wszystkim wybierać takie pieczywo, które zawiera kilka rodzajów mąki w składzie i dużą ilość ziaren, najlepiej całych.Warto sprawdzić ich zawartość. Producent często chwali się pełnoziarnistym pieczywem, podczas gdy w produkcie znajduje się go jedynie dwadzieścia pięć procent. Akceptowane i faktycznie zdrowa zawartość pełnoziarnistej mąki oraz ziaren to od osiemdziesięciu procent w górę. Takie pieczywo będzie doskonałą przekąską na przykład w podróży lub w pracy. Należy natomiast unikać pieczywa lekkiego w formie przypominającej chrupki. Oznaczać to może że zawiera dużą ilość spulchniaczy i cukrów, mają też wysoki indeks glikemiczny. Lepiej unikać wszelkiego rodzaju wynalazków, takich jak gotowe kanapki, polewy na przykład serowe. Zwiększają one kaloryczność i z pewnością jest w nich ukryte całe mnóstwo konserwantów.

Kategorie:   ARTYKUŁY, DIETY, ZDROWIE I URODA

Komentarze