Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Deska – stymulująca pozycja zaczerpnięta z jogi

Wiele ćwiczeń kształtujących sylwetkę oraz pozycji gimnastycznych jest zaczerpnięta z jogi. Niektóre z tych pozycji, tak zwanych asan, są bardzo skutecznym sposobem na modelowanie mięśni całego ciała. Przykładem jest tak zwana deska.

Na czym polega ćwiczenie zwane „deską”

Deska to pozycja, w której osoba opierając się na łokciach, przedramionach i palcach stup znajduje się równolegle do podłogi. Aby przyjąć tą pozycję najpierw należy położyć się na brzuchu na podłodze. Ćwiczenie wydaje się dość proste, ale wcale takie nie jest. Sukcesem jest, jeśli osoba, która próbuje go po raz pierwszy, wytrzyma w tej pozycji dwadzieścia sekund. To naprawdę dużo. Ważne, aby nie narzucać sobie większej ilości czasu, ponieważ możliwe jest u nieprzygotowanych osób nawet uszkodzenie kręgosłupa. Wytrzymujemy tyle, ile możemy, nie nadwyrężając się. Plan treningowy zakłada, iż każdego dnia staramy się wytrzymać nieco dłużej. Po jakimś czasie zauważamy, że prawie wszystkie mięśnie ciała są bardziej napięte, elastyczne. Wyłącznie dzięki temu ćwiczeniu udaje się również zrzucić parę kilogramów. Warto jednak pamiętać, że nie jest to ćwiczenie zarezerwowane dla osób z bardzo dużą i średnią nadwagą, ponieważ jest to wówczas zbyt duże obciążenie.

Korzyści ćwiczenia „deski”

W jodze ćwiczenie to jest opisywane jako wzmacniające ciało, ale również psychikę. Przypisuje mu się działanie antydepresyjne. Rzeczywiście jest to świetne ćwiczenie pozwalające uwolnić nagromadzony stres. Po jego zakończeniu niemal czuć, jak napięcie ucieka z całego ciała. Warto to ćwiczenie wykonywać na przykład po ciężkim dniu w pracy. W jodze ważne jest również ułożenie palców. Dłonie w prawidłowo wykonanej pozycji powinny być lekko uniesione a palce rozłączone. Poprawia to przepływ energii w ciele i czyni ćwiczenie jeszcze skuteczniejszym. Nawet jeśli nie praktykujemy jogi, to po jakimś czasie zauważymy, iż wzmocnione zostały mięśnie pleców, barków, również karku, jak również mięśnie brzucha, ud, a nawet łydek czy bicepsów. Ćwiczenie doskonale wzmacnia stawy skokowe.

Kategorie:   ĆWICZENIA, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze