Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Dieta a grzybica

Nawracające grzybice to prawdziwa zmora. Są nie tylko przykre dla osób, które ich doświadczają, ale także mogą zostać zauważone przez osoby postronne, co jest przyczyną wstydu i zażenowania. Leczenie grzybicy jest najczęściej objawowe. Jednak niewielu ludzi wie, że może mieć związek z dietą.

Grzyb lubi słodkie

Problemy z zakażeniami dróg moczowych oraz narządów płciowych mogą mieć związek z nadmiernym spożywaniem cukru, lub wręcz z rozwijającą się cukrzycą. Jeśli pojawiają się takie problemy, warto zbadać się pod tym kątem. Okazuje się, że gdy w krwi znajduje się powyższona ilość cukru, grzyby mają się wówczas bardzo dobrze i trudno je zwalczyć. Nie sprzyja człowiekowi spożywanie nadmiernej ilości słodyczy, przetworzonej żywności zawierającej syrop glukozowy. Grzybica dotyka również osób nie mogących odmówić sobie codziennej lampki wina, lub nadużywających alkoholu. Błędem jest również spożywanie nadmiernej ilości serów pleśniowych, nabiału, mleka, ponieważ mają wysoki indeks glikemiczny. Nie jest wskazane nawet zjadanie zbyt dużej ilości suszonych i świeżych owoców, nie wspominając o sokach słodzonych i napojach gazowanych.

Wzmocnij system immunologiczny

Nawracające problemy z bakteriami, wirusami i grzybami to niechybnie problem z układem odpornościowym. Na niego zaś wielki wpływ ma również dieta. Jeśli jest uboga, to system immunologiczny również jest słaby. Warto zatem zadbać o to, by wzmocnić układ poprzez odpowiednią dietę. Istotne jest, by spożywać pełnoziarniste zboża, świeże warzywa. Bardzo ważnym elementem jest odpowiednia dbałość o jelita. Są one źródłem pożytecznych bakterii wzmacniających układ odpornościowy, o ile dostarcza się im odpowiedniej ilości probiotyków, czyli pokarmów poprawiających florę bakteryjną jelit. Są to pokarmy kiszone i sfermentowane, czyli jogurty, kefiry, kapusta kiszona, ogórki kiszone. Lista ta jest znacznie dłuższa, ale te produkty są najbardziej dostępne. Dobrze jest zrezygnować ze zbyt dużej ilości czerwonego mięsa, i zastąpić je chudym, białym mięsem, częściej jeść ryby. Ważne jest spożywanie pestek i nasion.

Kategorie:   DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze