Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Izolat białka serwatki WPI – zalety, dawkowanie

Rynek suplementów diety oferuje wiele rodzajów białek, jak i ich frakcji. Pod kątem smakowym, obecnie jest to najbardziej rozbudowana część wsparcia diety sportowca, gdzie do wyboru mamy około 40 smaków białek, co daje nam znaczne pole do popisu, jeżeli chodzi o dobór smaku, jak i fakt, żeby białko nam się nie znudziło. Jednym z częściej kupowanych białek, o czym wyczytać możemy na forum, jest izolat białek serwatkowych WPI od firmy SFD.

WPI charakteryzuje się tym, że jest to odżywka białkowa, bardziej oczyszczona pod kątem ilości węglowodanów i tłuszczy, co sprawia, że mamy więcej samego białka w 100g produktu. Co więcej, jest to dobra opcja dla osób mających problem z trawieniem laktozy, która może być przyczyną dyskomfortu układu trawiennego, co oznajmia się poprzez bóle brzucha i wzdęcia. Na forum użytkownicy piszą, że mając problemy z zastosowaniem klasycznego koncentratu, wykorzystanie WPI umożliwia stosowanie białka, bez kłopotów płynących ze strony układu trawiennego.

Kolejną z zalet odżywki typu WPI jest jej tempo trawienia. Oznacza to, że wykorzystanie dodatku białkowego tego typu powinno głownie być umieszczone okołotreningowo. Izolat białka serwatkowego, dość szybko zostaje trawiony w naszym żołądku co daje nam możliwość szybkiej koncentracji aminokwasów we krwi.

Dodatkowo na forum SFD użytkownicy zwracają uwagę, że wykorzystanie odżywki białkowej, która opiera się właśnie na WPI w bezpośrednim sąsiedztwie treningu, zachowując minimalne odstępy czasowe od aktywności, nie stwarza problemu w postaci zalegania odżywki na żołądku, co świadczy o tym, że opcja z wykorzystaniem izolatu okołotreningowo, jest pomysłem trafionym.

Dawkowanie odżywki białkowej jest niezwykle proste. Przede wszystkim kupując produkt tego typu powinniśmy kierować się wytycznymi naszego jadłospisu. Oznacza to, że nasza dieta wskazuje nam na to, czy potrzebujemy wsparcia tego typu, czy też nie, a jej zastosowanie bardziej może posłużyć jako element wsparcia okna anabolicznego po treningu.

Okres okołotreningowy jest niezwykle wymagający pod kątem dopasowania posiłków zarówno przed, jak i po treningu. Odżywka białkowa jest rozwiązaniem nietypowym, ale bardzo łatwym i trafionym. Białka serwatkowe charakteryzują się pełnym aminogramem, więc odżywka posiada pełen pakiet aminokwasów EAA, co sprawia, że nasz organizm jest zabezpieczony pod kątem antykatabolicznym, jak i anabolicznym, gdy wykorzystujemy porcję odżywki rzędu około 40g. Taka ilość dostarcza nam optymalnej dawki leucyny, która to stymuluje szlaki metaboliczne w kierunku syntezy białek.

Kategorie:   ARTYKUŁY, DIETY

Komentarze