Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Jak jeść mniej?

Suto zastawiony stół zawsze był jednoznaczny z dobrobytem. Nikt nie zwracał uwagi na to, że większość z potraw nie zostanie zjedzona, gdyż jest ich za dużo. Współczesny człowiek zjada dużo więcej niż potrzebuje.

Ile powinniśmy naprawdę jeść?

Swobodny dostęp do jedzenia, wprowadzenie lodówek do codziennego użytku sprawiło, że człowiek przestał jeść, kiedy odczuwa głód, a zaczął jeść, kiedy poczuł na to ochotę. Tak też jemy, gdy jesteśmy znudzeni albo smutni. Jeszcze jakiś czas temu nie było to możliwie, na jedzenie trzeba było zaczekać, a nie było go też tak dużo. Niektórych rodzajów pożywienia właściwie nie można było spotkać, tak jak dziś. Medycyna chińska mówi o tym, że człowiek nie powinien zjadać więcej na jeden posiłek, niż tyle, ile mieści mu się w obu dłoniach. Wystarczy to, by poczuć się sytym, o ile jedzenie jest dobrze dobrane. Nawet medycyna zachodnia wie, że żołądek ma mniej więcej taką właśnie pojemność. By pomieścić więcej musi się rozciągnąć, przez co człowiek potrzebuje z czasem coraz więcej, by poczuć się sytym.

Co zrobić, by mniej jeść?

Źródłem problemów z nadmiernym objadaniem się nie jest żołądek, ale umysł. Aby mniej jeść wystarczy po prostu tak postanowić i plan konsekwentnie wprowadzać do życia. W tym celu należy zrezygnować z nawyków takich jak podjadanie. Posiłki powinny być niewielkie, ale treściwe. Warto zwrócić uwagę na to, by przynajmniej dwa posiłki dziennie zawierały białko, które jest długo trawione oraz węglowodany złożone, dające więcej energii. W tym celu lepiej zastąpić bułki i białe pieczywo ciemnym. Dobrze jest zrezygnować całkowicie z cukrów prostych, które wzmagają ochotę na jedzenie poprzez podnoszenie poziomu cukru we krwi. Należy postawić na dobrą jakość jedzenia. Ważne jest odpowiednie planowanie posiłków. Robiąc zakupy lepiej jest kupić mniej jedzenia. Dzięki temu nie będzie wyrzutów sumienia, że coś zostało i lepiej to zjeść, by się nie zmarnowało. Współcześnie dokupić najpotrzebniejsze rzeczy można niemal o każdej porze dnia w razie potrzeby.

Kategorie:   DIETY, ZDROWIE I URODA

Komentarze