Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Co jeść by… przybrać na wadze

Niedowaga jest równie groźnym zdrowotnie problemem, co nadwaga. Co więcej, aby zacząć ważyć więcej, często konieczne jest włożenie w to równie dużego lub nawet większego wysiłku.

Z czego zrezygnować, żeby przytyć?

Wielu ludzi sądzi, że aby przybrać na wadze wystarczy się objadać. Ale nie jest to łatwe ani zdrowe. Nadmiernie obciążony żołądek powoduje niestrawność, problemy żołądkowe i obniża chęć do aktywności. Aby przybrać na wadze trzeba jeść więcej kalorii, ale nie zwiększać objętości posiłków, tak, by organizm sobie poradził z taką ilością. Jedzmy zatem rzeczy, które mają dużo kalorii w małej objętości. Nie należy do tych potraw fast food, którego porcje są najczęściej ogromne. Co więcej paradoksalnie wcale zajadanie się fast foodami nie pomaga przytyć osobom z niedowagą. Wręcz przeciwnie, powinny one je odstawić. Zajadając się tymi produktami dostarczamy sobie większej ilości kalorii, ale również ogromnej ilości soli, cukru i innych składników, które nie mają większych wartości odżywczych. W ten sposób paradoksalnie głodzimy się. Podobnie rzecz ma się z nadmierną ilością słodyczy.

Co zrobić by przytyć?

Ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji w każdym posiłku. Zaleca się, by posiłki zawierały około 25% białek, 35% tłuszczy oraz 55% węglowodanów. Aby przytyć należy zjadać rzeczy niewielkie objętościowo, ale kaloryczne. Nadają się do tego orzechy, bakalie. Dozwolone są węglowodany zawarte w owocach, sokach świeżo wyciskanych, zdrowe desery, sorbety. Zdrowe tłuszcze zawierają tłuste ryby morskie, na przykład makrela, owoce morza, jajka, oraz mięso. Orzechy jako przekąskę, ale również w postaci masła orzechowego. Możemy przyrządzać również domowej roboty masło czekoladowe. Osoby, które mają problem z odczuwaniem głodu powinny pobudzać apetyt, ale nie stosować środków, które pobudzają metabolizm. Pobudzanie apetytu to spożycie na przykład szklanki soku przed posiłkiem. Apetyt pobudza również łyk mocnej, zielonej herbaty. Pomagają również spacery na świeżym powietrzu.

Kategorie:   DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze