Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

 

Co jeść na dobry sen?

Dobrze przespana noc zależy od wielu czynników. Niewielu z nas stosuje odpowiednią dietę, aby lepiej spać. Tymczasem istnieją produkty, które pomagają w zasypianiu. Istnieją też takie, które zasypianie znacząco utrudniają.

Pokarmy, które ułatwią sen

Nie na darmo podczas problemów z zasypianiem mamy podawały nam szklankę ciepłego mleka. Okazuje się, że zawiera ono tryptofan, naturalny aminokwas, który zwiększa produkcję serotoniny oraz melatoniny. Powoduje to wzrost dobrego samopoczucia, oraz reguluje procesy snu. Dlatego podczas problemów z zasypianiem dobrze jest spróbować starej, ale sprawdzonej metody. Najlepiej, jeśli mleko pochodzi prosto od krowy i nie jest przetworzone, chociaż takie jest coraz trudniej dostać. Zawiera największą ilość tryptofanu. Innym pokarmem, który zawiera tryptofan są zwykłe banany. Z owoców warto również sięgnąć po wiśnie. Zawierają one naturalną melatoninę, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za wejście w głęboki sen. Najlepiej wypić szklankę soku z wiśni około dwie godziny przed planowanym pójściem spać. Alternatywą dla pigułek na sen są również zioła. Doskonale sprawdzi się melisa, rumianek, waleriana, kozłek lekarski, czy chociażby chmiel.

Tego nie jedz na noc

Istnieje wiele pokarmów, które nie są wskazane na noc. Wieczorem często nachodzi nas ochota na czekoladę, czy inne słodycze. Niektóre badania pokazują, że węglowodany na noc mogą poprawić jakość snu. Jednak jedzenie słodyczy na noc to nie jest dobry pomysł, ponieważ większość z nich oprócz węglowodanów zawiera tłuszcze trans. Ponadto zbyt duża dawka kalorii na wieczór nie ma szansy zostać spalona, to prosta droga do nadwagi. Na noc nie poleca się również zjadać potraw przyprawionych na ostro. Rozgrzewają one nadmiernie, mogą powodować nocne poty i utrudniać zasypianie. Ponadto z pewnością przyczyniają się do powstawania tak zwanej zgagi. Powoduje to palący ból w piersi, co wielu myli z zawałem. Tak więc nie tylko pojawia się dyskomfort, ale również stres, szczególnie w przypadku osób mających problemy z sercem. Na noc unikajmy również picia kwaśnych soków, również powodują zgagę.

Kategorie:   DIETY

Komentarze