Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Czy jesz zbyt dużo mięsa?

Mięso to coś, bez czego jedni nie umieją się obyć, drudzy wręcz je demonizują, twierdząc, że jest przyczyną wielu schorzeń. Prawda jak zwykle jest po środku, a wszystko zależeć może od ilości spożywanego mięsa.

Jemy go zbyt dużo

Dumni mięsożercy zarzucają wegetarianom, że mają niedobór składników odżywczych, wobec czego zaczynają zachowywać się irracjonalnie. Natomiast wegetarianie uważają często, że mięso jest największym złem tego świata. Okazuje się jednak, że zdrowa, zbilansowana dieta, zawierająca odpowiednie ilości białka pochodzenia zwierzęcego jest całkiem odpowiednia w naszym klimacie. Oczywiście wegetarianom, którzy spożywają odpowiednie ilości białek innego pochodzenia i dbają o zbilansowaną dietę, co jest trudniejsze, ale możliwe, również nic nie grozi. Jednak i mięsożercy mogą cierpieć na niedobory i choroby, gdyż… zjadają zbyt dużo mięsa. Mięso króluje u nas na stołach w każdej postaci i na każde danie. Co gorsza często jest spożywane smażone w głębokim tłuszczu, fast food, gdzie dostępne jest głównie mięsne pożywienie są bardzo popularne.

Co zrobić by jeść go mniej?

Mięso w nadmiarze jest szkodliwe dla człowieka, ponieważ zawiera dużo tłuszczu, ponadto niestrawione resztki mięsa odkładają się u układzie pokarmowym, gdzie zalegają latami i gniją. Zbyt duża ilość białka odkłada się na narządach i upośledza ich pracę. Mięso jako podstawa diety nie ma racji bytu. To tak, jakby ktoś uparł się, że będzie jadł do końca życia głównie ananasy. Wydaje się niedorzeczne? A jednak tak właśnie postępujemy współcześnie jedząc zbyt dużo mięsa. Aby jeść go mniej recepta jest prosta – trzeba mięso zastępować innymi składnikami, takimi jak więcej ryb morskich (żyjących na wolności, a nie hodowlanych). Mięso czerwone i smażone warto zastąpić czasem mięsem białym, na przykład kurczakiem, indykiem lub królikiem i przygotować na parze lub ugotować, zamiast smażyć na tłuszczu. Warto zjadać więcej warzyw strączkowych – zaspokajają one głód i zapotrzebowanie na białko, przez co mniejsza jest ochota na mięsa.

Kategorie:   DIETY, ZDROWIE I URODA

Komentarze