Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Kolory warzyw a właściwości odżywcze

Warzywa cechują się wielką różnorodnością, między innymi pod względem kolorystyki. Okazuje się, że kolor spożywanego warzywa ma znaczenie oraz realny wpływ na zdrowie, dlatego warto codziennie zajadać się różnokolorowymi warzywami. Oto popularne kolory i ich wpływ na zdrowie.

Warzywa białe

Odkryto, że białe warzywa posiadają dużą ilość błonnika, potasu, magnezu oraz polifenoli, co jest zbawienne dla sylwetki człowieka oraz jego dobrego samopoczucia. To bardzo dobry powód, by przekonać się do, z pozoru, nieatrakcyjnych warzyw takich jak kalafior, czosnek, czy zwykłe ziemniaki. Jedzenie to wydaje się pospolite i nieciekawe, jednak jest bardzo istotnym uzupełnieniem codziennej diety, pomagając utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi po spożyciu posiłku. Ponadto ważnym wskazaniem do spożywania białych warzyw jest fakt zawartości potasu, na którego brak cierpi wielu ludzi współczesnej cywilizacji. Według badań spożywamy zbyt dużo sodu, pomijając ten ważny pierwiastek.

Warzywa zielone

Warzywa w tym kolorze już dawno zostały zauważone przez naukowców. Powinny być spożywane codziennie z wielu względów. Między innymi zawierają wiele witamin i mikroelementów, takich jak żelazo, magnez, fosfor, wapń. Zawierają witaminy z grupy B, witaminę A, C oraz E. Są źródłem białka. Dlatego właśnie powinny stanowić część codziennej diety wegetarian oraz wegan. Zielone warzywa w swoich liściach zawierają sporą dawkę chlorofilu, który jest znany ze swoich właściwości oczyszczających krew.

Warzywa pomarańczowe i czerwone

Już samo patrzenie na piękne, nasycone kolory sprawia, że poprawia się nastrój. Ponadto warzywa w tych kolorach zawdzięczają swoją barwę karotenoidom, w skład których wchodzą beta karoten czy luteina, likopen. Mają one zbawienny wpływ na wzmocnienie odporności, wpływają na młody wygląd skóry. Luteina jest niezbędna do prawidłowego działania oczu, chroniąc je. Likopen jest odpowiedzialny za odpowiedni stan układu krwionośnego, zmniejszając ryzyko powstawania zmian miażdżycowych.

Kategorie:   ARTYKUŁY, DIETY, ZDROWIE I URODA

Komentarze