Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Na co zwrócić uwagę przy wyborze roweru stacjonarnego?

Rower stacjonarny jest często używanym sprzętem nie tylko na siłowni, ale również w domu. Wiele osób decyduje się na jego zakup, bo zajmuje stosunkowo niewiele miejsca i mogą go używać zarówno ci, którym zależy na zrzuceniu kilogramów, jak i wyrzeźbieniu sylwetki.

Rodzaje rowerów stacjonarnych

Wyróżnia się trzy rodzaje rowerów stacjonarnych: pionowe, poziome i spinningowe. Pierwszy z nich jest chyba najpopularniejszym modelem używanym zarówno na siłowni jak i w domy. Podczas jazdy użytkownik znajduje się w pozycji pionowej. W trakcie ćwiczeń mocno pracują mięśnie ud i pośladów, ale również w znacznym stopniu obciążony jest kręgosłup. Z tego względu dla osób mających dolegliwości pleców rekomenduje się roweru poziome. Korzystając z takiej wersji osoba znajduje się w pozycji półleżącej. Podczas ćwiczeń w większym stopniu zaangażowane są mięśnie brzucha. Rowery spinningowe przypominają te używane na zawodach. Dlatego najczęściej korzystają z nich osoby zawodowo uprawiające jazdę na rowerze. W trakcie ćwiczeń użytkownik pochylony jest nieco do przodu. Szeroki asortyment rowerów stacjonarnych oferuje: https://specialfitness.pl/12-rowerki-treningowe. Firma proponuje każdy tym roweru treningowego.

Mechanizm hamowania w rowerze stacjonarnym

Rowery treningowe dzieli się jeszcze ze względu na zastosowany mechanizm hamowania. Najprostsze modele posiadają zwykła taśmę, co sprawia, że naprawa ewentualnej usterki nie jest skomplikowana. Poza tym, tego rodzaju rowery nie są zbyt ciężkie, więc można je z łatwością przenosić. Wadą jest fakt, że hamowanie w rowerach z taśmą nie jest płynne, a w ćwiczenia trzeba włożyć więcej siły niż w przypadku bardziej nowoczesnego sprzętu. Rowery magnetyczne są cięższe, ale zapewniają o wiele cichszą jazdę. Alternatywą jest sprzęt elektromagnetyczny, który dodatkowo pozwala programować codzienną aktywność.

Istotne parametry w rowerze treningowym

Przed zakupem warto sprawdzić takie elementy jak możliwości regulacji siodełka i kierownicy. Rower musi być dopasowany do użytkownika. Poza tym, same gabaryty sprzętu mają znaczenie. Poszczególne typy różnią się wielkością, więc trzeba wybrać taki, który zmieści się w naszym domu. Ponad to, trzeba zwrócić uwagę na maksymalne obciążenie sprzętu, by zapobiec ewentualnym uszkodzeniom. Bardzo ważnym parametrem jest również regulacja oporu, by wraz ze wzrostem formy, móc zmieniać opór roweru w trakcie ćwiczeń. Niektóre modele posiadają dodatkowe funkcje jak np.: body fat, która pozwala mierzyć skład tkanki tłuszczowej użytkownika. Warto, by rower dawał możliwość dostosowywania go do użytkownika, bo może się okazać, że będzie z niego korzystać kilka osób. Trening na takim sprzęcie ma być komfortowy. Właściwie dopasowany rower pozwala osiągać zamierzone rezultaty i daje satysfakcję z wykonywanych treningów.

Kategorie:   FITNESS

Komentarze