Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Najlepsza gimnastyka dla seniorów

To, że każdy powinien uprawiać jakąś dyscyplinę sportu, niezależnie od wieku, jest sprawą oczywistą. Jednak nie każdy wie, jaka jest dla niego najlepsza dyscyplina. Starsi ludzie biorący się za sporty przeznaczone raczej dla młodych bywają rozczarowani i rezygnują z aktywności fizycznej.

Najlepszym sportem jest… towarzyskość

Prowadzone od ponad siedemdziesięciu lat badania na Haravdzie, które próbowały ustalić co jest przyczyną długowieczności człowieka oraz jego dobrego samopoczucia i wysokiego zdrowia do późnych lat starości, dowiodły, że chodzi o dobre kontakty społeczne. Serdeczne stosunki z rodziną, przyjaciółmi i sąsiadami znacząco podnoszą odporność człowieka, a co za tym idzie wydłużają jego życie i sprawiają, że są mniej podatni na choroby wieku starczego. Dlatego seniorzy powinni mieć jak najwięcej znajomych, często się z nimi spotykać, a także… razem uprawiać sport. To właśnie zapisanie się na zajęcia sportowe w swojej grupie wiekowej są przyczyną zawiązania nowych kontaktów towarzyskich, a nawet uczuciowych u wdowców lub wdów. Badania wykazały, że mężczyźni będący w stabilnych związkach są znacznie mniej narażeni na przedwczesną śmierć.

Co ćwiczy senior

Nordic walking: to sport, jaki można uprawiać praktycznie wszędzie, także w mieście, na przykład w parku. Daje więcej niż zwykłe spacerowanie, ponieważ prawidłowo wykonywane spala więcej kalorii, praktycznie zmuszając do aktywności wszystkie zespoły mięśni. Nie jest to jednocześnie sport wymagający wysokiej sprawności fizycznej, lecz jednocześnie doskonale poprawia kondycję.

Pływanie: podobnie jak nordic również wpływa na miarowe rozwijanie wszystkich grup mięśni. Ponadto pomaga zrelaksować się i jest formą rehabilitacji.

Jazda na rowerze: przyjemność wynikająca z wyjścia z domu, obserwowania świata, poznania nowych ludzi, połączona z aktywnością fizyczną.

Gimnastyka: klasyczna, lub joga, tai chi, chi kung. Pomaga w zachowaniu elastycznego, sprawnego ciała nawet w bardzo późnym wieku. Poprawia samopoczucie oraz dodaje energii.

Kategorie:   ĆWICZENIA, DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze