Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

 

Najważniejsze rzeczy, jakie powinniśmy wiedzieć o odchudzaniu

Najważniejsze rzeczy, jakie powinniśmy wiedzieć o odchudzaniu

Odchudzanie to proces często żmudny, mozolny i niekiedy zmuszający nas do walki z własnymi słabościami. Nie oznacza to jednak, że redukcja jest niemożliwa do wykonania. Wystarczy, że nauczymy się trzymać kilku podstawowych zasad, które pomogą nam się wdrożyć w nowy sposób odżywiania oraz trening, a relatywnie szybko zauważymy pierwsze efekty.

 

  1. Największa zmiana zachodzi w głowie
  2. Skuteczne budowanie sylwetki
  3. To nie tłuszcze tuczą

 

Największa zmiana zachodzi w głowie

Choć mogłoby się to wydawać banalne – najważniejsze jest nasze nastawienie. Jeżeli nie podejmiemy walki ze swoimi nawykami i stosunkiem do jedzenia, nie osiągniemy długotrwałych efektów podczas stosowania nawet najlepszej diety. Przede wszystkim, należy zdać sobie sprawę z tego, że dieta nie będzie z nami przez tydzień czy dwa, a potem o niej zapomnimy. Jeżeli zależy nam na budowaniu ładnej sylwetki, a także utrzymaniu dobrego zdrowia i kondycji, musimy zrozumieć, że odpowiedni sposób żywienia zostanie z nami na zawsze – tylko wtedy osiągniemy jakiekolwiek długotrwałe efekty. Nie będziemy musieli również martwić się o to, czy waga wróci do stanu sprzed redukcji.

Z tego powodu, jeżeli proces odchudzania idzie nam mozolnie, warto wybrać się do dietetyka czy nawet psychologa, aby w pierwszej kolejności ułożyć nasze „relacje z jedzeniem”. Dopiero, gdy nasze podejście do diety stanie się odpowiednie, będziemy mogli rozpocząć prawdziwą – i najprawdopodobniej skuteczną – walkę z nadprogramowymi kilogramami.

 

Skuteczne budowanie sylwetki

Piękna sylwetka wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Aby ją mieć, należy nie tylko odpowiednio jeść, ale i odpowiednio ćwiczyć… oraz odpoczywać. Jeżeli nasza utrata wagi ma na celu nie tylko zmniejszenie objętościowo ciała, ale także przemianę w estetyczną i silną sylwetkę, nie możemy odpuścić treningów.

Po pierwsze, dzięki ćwiczeniom będziemy bardziej sprawni fizycznie, a także utrzymamy tę sprawność na dłużej. Po drugie sport i zmęczenie się podczas uprawiania ulubionej dyscypliny paradoksalnie da nam więcej energii i szczęścia do życia – to zjawisko widoczne jest bardzo szybko, często już po pierwszym treningu. Po trzecie zaś, dzięki zwiększonej ilości zużywanej energii będziemy mogli pozwolić sobie na dużo mniej restrykcyjną dietę, co również przełoży się na nasze samopoczucie, ale także ułatwi w wytrwaniu w nowym rygorze żywieniowym.

 

To nie tłuszcze tuczą

Wielu z nas wciąż wierzy, że to nadmierne spożywanie tłuszczy odpowiada za nadprogramowe kilogramy. Jest to nieprawda – ciało ludzkie w pierwszej kolejności pobiera energię z węglowodanów, a gdy dostarczamy ich zbyt dużo, są zamieniane przez wątrobę na kwasy cukrowe lub tłuszcze, w efekcie czego organizm odkłada je w formie oponki na brzuchu. Tłuszcze same w sobie są nam bardzo potrzebne, ponieważ umożliwiają rozkładanie wielu witamin: A, D, E i K. Bez nich nie jesteśmy w stanie żyć, a awitaminoza może być stanem bezpośrednio zagrażającym naszemu życiu. Nie powinniśmy więc korzystać z żadnych planów żywieniowych, które zakładają bardzo niewielkie lub wręcz zerowe spożycie tłuszczy. Jedyne, o czym musimy pamiętać, to aby były to tłuszcze dobrej jakości, jak np. oliwa, olej rzepakowy czy kokosowy.

Wiele osób już od początku diety chce również stosować różnego rodzaju wspomagacze i suplementy. O ile trzymamy nasz plan żywieniowy i trenujemy regularnie, takie produkty mogą przyspieszyć proces redukcji masy ciała. Tabletki na odchudzanie mają pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej, jednak lepiej sięgnąć po nie z pewnym opóźnieniem. W końcu dodatkowa stymulacja organizmu na nic nam się nie przyda, jeżeli nie wyrobimy w sobie najpierw odpowiednich nawyków.

Kategorie:   ARTYKUŁY, DIETY

Komentarze