Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Naturalne, dobrze przyswajalne źródła wapnia

Gdy mowa o wapniu myślimy w pierwszej kolejności o mleku i przetworach mlecznych. Jednak rosnąca liczba wegan oraz wegetarian dowodzi temu, że nie jest to jedyne źródło wapnia dostępne dla człowieka i że może on być zdrowy nie spożywając wcale nabiału. Okazuje się nawet, że istnieją lepiej przyswajalne źródła, ze świata roślinnego i zwierzęcego, a nawet mineralnego.

Rośliny zawierające wapń

Wapń jest bardzo istotny dla prawidłowego funkcjonowania. Weganie, aby zapewnić sobie jego odpowiedni poziom, jedzą takie owoce roślin jak sezam nieuskany, migdały, orzechy brazylijskie, siemię lniane. W wapń bogate są również rośliny zielone, takie jak szpinak, pietruszka, rukola, brokuły, liście rzepy, mniszka lekarskiego („mlecza”), liście gorczycy, jarmuż. Dobrym źródłem wapnia okazuje się być wielbiony przez wegan i wegetarian serek tofu, sama soja, warzywa strączkowe, szczególnie fasola. Osoby, które nie preferują diety wegetariańskiej lub od czasu do czasu jedzą ryby, wapń znajdą właśnie w rybach, szczególnie w śledziach.

Inne źródła wapnia

Osoby cierpiące na niedobór wapnia powinny sięgać po jego źródła szczególnie z naturalnych źródeł. Niedobory objawiają się łamliwością kości, słabymi paznokciami oraz włosami, krwawieniami dziąseł. Sztuczna suplementacja nie zawsze jest dobrym pomysłem. Bardzo dobrym, naturalnym źródłem wapnia w przyrodzie jest skorupka jaja. Wapń zawarty w skorupie jajka jest przyswajany bardzo dobrze, bo aż w dziewięćdziesięciu procentach. Skorupka jajka ma bardzo podobny skład do ludzkich zębów i kości, co może odpowiadać na pytanie dlaczego. Innym źródłem czystego naturalnego wapnia jest dolomit, zawierający w swoim składzie wyłącznie węglany magnezu i wapnia. To naturalnie występująca skała. Jest to środek w stu procentach naturalny oraz ekologiczny. Jest doskonałym zamiennikiem suplementów zawierających wapń, bezpiecznym dla dzieci i kobiet w ciąży. Warto zadbać o to, by kupiony dolomit nie zwierał żadnych innych dodatków, takich jak talk, lub żelatyna.

Kategorie:   ARTYKUŁY, DIETY, ZDROWIE I URODA

Komentarze