Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Nietuczące przekąski w czasie odchudzania

Gdy łapie głód, pierwsze na co ma się ochotę to chwycić pierwszy lepszy z brzegu baton. A potem tego bardzo żałować… lepiej wcześniej przygotować sobie zdrowe, nietuczące przekąski na każdą okazję.

Nie wszystkie przekąski są dobre

Wbrew pozorom to, co je się pomiędzy głównymi posiłkami ma znaczenie. Nie jest prawdą, że mały batonik czy paczka herbatników nic nie zaszkodzą przy diecie. Jeśli będą jedzone codziennie to niestety efekty diety będą spowolnione lub nawet w ogóle słabo widoczne. Do wyjątkowo kiepskich przekąsek należą oczywiście chipsy, krakersy, słone paluszki, napoje gazowane, batony, ciastka, żelki, cukierki. Nie można ich zaliczyć nawet do przekąsek, ponieważ nie mają żadnej wartości, to jedynie puste kalorie. Wielu ludzi sądzi, że kupione w sklepie gotowe przekąski jak batony musli czy gotowe kanapki są zdrowsze. Niestety nie jest to prawda. Większość tego typu „zdrowszych” przekąsek jest przeładowana cukrem, solą oraz sztucznymi dodatkami. Nie różnią się ponadto swoją kalorycznością od zwykłego batona. Złym wyborem, choć popularnym są również pączki i słodkie bułki drożdżowe.

Właściwe przekąski

Idealna przekąska to taka, która spowoduje nasycenie i sprawi, że odchodzi ochota na natychmiastowe zjedzenie czegoś tuczącego. Ma za zadanie przetrwać czas, w którym nie ma możliwości zjedzenia pełnowartościowego posiłku. Dzięki temu ostatecznie na taki posiłek również zje się nieco mniej i odczuwalne będzie uczucie sytości. Przekąski powinny dostarczać zdrowych witamin i mikroelementów oraz służyć naszemu zdrowiu, wspomagać organizm w codziennych wyzwaniach. Do zdrowych, smacznych i nietuczących przekąsek zaliczyć można suszone owoce, na przykład morele, daktyle i inne, ziarna i orzechy, świeże warzywa, jogurt naturalny z owocami, domowe ciasto drożdżowe, kefiry i koktajle na jego bazie, wafle ryżowe z masłem orzechowym. Warto wiedzieć, że choć te przekąski są znacznie zdrowsze od typowych, to wszystko zależy od umiaru zastosowania. Jeśli będziemy się nimi objadać, to zbędne kilogramy nigdy nie znikną. Bez względu na to jakie nie byłby smaczne, zalecane jest spożywanie około dwóch garści przekąsek i nie więcej niż łyżka masła orzechowego.

Kategorie:   DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze