Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Schładzanie ciała a wyniki sportowe

Aby schudnąć trzeba włożyć w trening dużo wysiłku. Szybko rosnąca temperatura ciała sprawia, że intensywne ćwiczenia stają się uciążliwe. Problem ten dotyczy szczególnie osób posiadających sporą nadwagę. Na szczęście są sposoby by sobie pomóc.

Istotne schładzanie organizmu

Podczas treningu warto dbać o to, by regularnie obniżać temperaturę ciała. Wielu ludzi uważa, że najlepiej zrobią to pijąc chłodną lub wręcz lodowato zimną wodę. Niestety to wcale nie pomaga, gdyż woda bardzo szybko ogrzewa się do temperatury ciała. Ponadto picie zimnej wody gdy jest się rozgrzanym doprowadza do choroby. Jeśli robi się zbyt gorąco najprostszym sposobem jest zanurzenie palców w chłodnej wodzie. Aby natychmiast odczuć wrażenie miłego chłodu zanurzuć trzeba nadgarski po wewnętrznej stronie rąk. W czasie treningu najlepiej jest robić to co kilka minut, od początku ćwiczeń. Wówczas temperatura ciała przez cały okres utrzymuje się na podobnym poziomie, co przedłuża trening i czyni go bardziej komfortowym. Metoda chłodzenia dłoni i nadgarstków w czasie treningu pozwala na wydłużenie go nawet do czterdziestu pięciu minut bez większego problemu. Jak łatwo się domyśleć odwrotnie działa ćwiczenie w wysokiej temperaturze. Wówczas osoby ćwiczące szybciej się zniechęcają i tracą niepotrzebnie większą ilość energii.

Jak się schłodzić

Wiadomo, że przerywanie treningu aby się schłodzić często nie wchodzi w grę. Dlatego aby utrzymywać dłonie w odpowiedniej temperaturze wystarczy napełnić dwie niewielkie butelki chłodną wodą i trzymać je w rękach. Oprócz chłodzenia będą pełniły rolę obciążników co jeszcze zwiększy efektywność treningu. Aby obniżać temperaturę ciała dobrze jest mieć przygotowanych pod ręką kilka mokrych ręczników. Można je kłaść na karku, a gdy staną się ciepłe, wymieniać na nowe. Nie trzeba wycierać nimi potu. Jest on ważnym czynnikiem wpływającym na obniżenie temperatury ciała. W czasie biegania po parku dobrze jest zatrzymać się przy miejskiej fontannie, a w okolicznościach przyrody poszukać miejsca z dostępem do wody by zanurzyć dłonie.

Kategorie:   ARTYKUŁY, ĆWICZENIA, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze