Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia?

Niektórzy uważają, że bez śniadania nie warto wychodzić w ogóle z domu. Czy mają rację? Dlaczego warto jeść rano posiłek? Jak powinien on wyglądać?

Jak rozpoczynasz dzień?

Drrryyyń! Drrrryyyyń! Drrrrryyyyyń! Dźwięk budzika rozpoczyna kolejny dzień. Są dwie grupy ludzi: jedni od razu wyłączają urządzenie i ruszają na spotkanie z nowymi wyzwaniami. Wyskakują z pościeli, biegną do łazienki, ubierają się, jedzą śniadanie i opuszczają dom.

Drudzy natomiast odwlekają moment wyjścia z łóżka do ostatniej chwili. A gdy już wstają, nie mają energii na nic! Niczym w trybie slow motion myją się, ubierają i wychodzą. A śniadanie? No czasem wypiją kawę, jeśli zostanie im parę minut. Głodnieją dopiero po kilku godzinach, a wtedy sięgają po to, co jest pod ręką. Czasem jest to sałatka, kiedy indziej baton czy drożdżówka.

Do której z tych grup należysz? A do której byś chciał?

Zacznij dzień dobrze – śniadaniem!

Jeżeli należysz do drugiej grupy śpiochów-leniwców, ale jednak marzysz o rześkim początku dnia – mamy dla Ciebie kilka rad. Pierwsza z nich jest krótka, lecz bardzo treściwa: jedz śniadanie.

Być może znasz jedno z wielu przysłów, nawiązujących do tego posiłku. „Jedz królewskie śniadanie, książęcy obiad, a kolację żebraczą”, „Śniadanie zjedz sam, obiad z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi” – każde z nich wskazuje, jak ważne jest posilenie się rano. Czy jednak w świetle aktualnej wiedzy możemy uznać to za prawdę?

Wśród dietetyków trwają spory na temat tego, czy powinno się jeść z samego ranka. Niektórzy upierają się, że śniadanie nie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Uważają, że jedzenie rano nas rozleniwia, że trudniej nam rozpocząć aktywne życie.

Jeżeli jednak zjemy DOBRE śniadanie – nie grozi nam to!

Dobre śniadanie – czyli jakie?

Śniadanie jest jedynym posiłkiem w ciągu dnia, który jest w pełni spalany przez organizm, nawet przy minimalnej aktywności fizycznej. Dlatego właściwie skomponowane śniadanie dostarczy Ci energii i równocześnie nie przyczyni się do odkładania się tłuszczyku. Powinno się jednak składać z odpowiednich składników. Przodować powinny węglowodany złożone, które znajdują się m.in. w płatkach śniadaniowych, musli, pieczywie razowym. W łagodny sposób podnoszą one poziom cukru, dostarczając energii na wiele godzin.

Świetnie pasują do nich produkty mleczne i dostarczające organizmowi wapń: mleko, kefiry, jogurty i sery. Cały ten zestaw uzupełnią owoce i warzywa, które można spożyć również pod postacią świeżo wyciśniętych soków.

Odpowiedź na pytanie, jak zrobić śniadanie i zachować doskonałą sylwetkę, znajdziecie tu: Fit Śniadanie. 5 pomysłów na dobry początek aktywnego dnia.

Trzeba pamiętać jednak, że dzień trzeba zacząć od DOBREGO śniadania. Na porannym talerzu na pewno nie powinny znaleźć się produkty zawierające węglowodany proste. Unikamy więc ciastek i słodyczy, białego pieczywa oraz tłustych wędlin.

Zalety porannych posiłków

Warto pamiętać o tym, że od tego jak zaczniemy dzień, zależy cały jego dalszy ciąg. Jeżeli zjesz lekkie, lecz pożywne śniadanie, zdobędziesz siły niezbędne, aby stawić czoła nowym zadaniom i obowiązkom. Energia dostarczana jest przez cały czas we wszystkie zakątki organizmu.

Jedzenie porannych posiłków wpływa jednak nie tylko na samopoczucie fizyczne, ale również i psychiczne – udowodniono, że osoby regularnie jedzące śniadania są mniej podatne na depresje i wahania nastroju. Dzięki temu są też bardziej odporne na stres i łatwiej jest się im skupić na swoich obowiązkach!

Kategorie:   ARTYKUŁY, DIETY

Komentarze