Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Sposoby na poprawienie pamięci

Dobra pamięć jest przydatna dla wszystkich ludzi, niezależnie od wieku. Każdy chciałby zrobić wiele, by ją zachować jak najdłużej. Na szczęście jest to możliwe, co więcej wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać.

Klucz – kwasy i witaminy

Układ nerwowy człowieka potrzebuje kwasów tłuszczowych i tłuszczów, aby funkcjonować w sposób niezakłócony. Co więcej zarówno zdrowe kwasy tłuszczowe jak i tłuszcze nasycone powinny być dostarczane w odpowiednich proporcjach. Ponadto ważne jest jedzenie witamin, a to zadanie jak i ich lepsze przyswajanie jest zasługą właśnie tłuszczów. To w nich rozpuszczają się witaminy A, D, E, K. Z reguły rośliny i produkty zawierające tłuszcze są także bogate w te właśnie witaminy. Dla układu nerwowego i aby poprawić pamięć bardzo potrzebne są również witaminy z grupy B. Nie należy zapominać o prawidłowym poziomie elektrolitów. To one zapewniają sprawne przewodnictwo, a zatem również przesyłanie informacji w organizmie i w mózgu, czyli sprawne wykorzystanie zasobów pamięci. Mózg składa się przecież głównie z wody. Ważne jest także dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości węglowodanów. To cukry gwarantują energię dla mózgu, w a cukry złożone są powodem jej równomiernego wykorzystania. Minerałami, jakie odżywiają mózg w wysokim stopniu są cynk, magnez, żelazo.

Ćwicz pamięć i całe ciało

Pomaga nie tylko codzienne używanie głowy, szczególnie takie czynności jak rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, zagadek logicznych, czytanie, pisanie, rozwiązywanie zadań matematycznych. Zamiast fotografować coś, warto to zapisać lub w pierwszej kolejności spróbować zapamiętać. Zrobienie zdjęcia to gwarancja, że nigdy nie nauczymy się tego, co ono zawiera. Okazuje się, że rozwiązaniem jest również uprawianie sportu. Im więcej, tym lepiej. Trening fizyczny rzeczywiście wpływa na pamięć, poprawia kondycję mózgu poprzez regularne dotlenienie go i większą ilość elektrolitów, jaką spożywają sportowcy. Zwiększają oni również neuro przewodnictwo poprzez zwiększenie ilości serotoniny.

Kategorie:   ĆWICZENIA, DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze