Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Surowe a gotowane jedzenie


Powód, dla którego występuje różnica pomiędzy surowym, a gotowanym jedzeniem jest prosty, gdyż każdy chemik wie że ciepło bez żadnej innej pomocy zmieni chemię. A czy jest tak bez wyjątku, że ta zmiana chemii odbywa się poprzez ciepło, lub czy też tak zwane witaminy dostarczają wyjaśnienia – tego nie wiemy. Nie jest też istotne żeby to wiedzieć, pod warunkiem że mamy dowody na zmianę z powodu podgrzewania.

Ugotowane pomidory nie są wcale surowymi pomidorami, a jednak nawet w ugotowanej postaci ich pożytek jest olbrzymi, jeśli jeszcze nie spróbowaliśmy przetrwać na diecie składającej się z nich. Jako część spożywanego przez nas pokarmu, dostarczają one wielu pierwiastków, których może brakować w innym jedzeniu. Są więc one użyteczne jako wzmacniające pożywienie. Naukowcy odkryli, że pomidory zawierają prawie nienaruszone witaminy, a jako dowód podali zdolność tych warzyw do odbudowy niedoborów witamin, co zostało przeprowadzone w eksperymentach żywieniowych.

Surowe pomidory zawierają bardzo mało kwasu szczawiowego, zaś jego poziom w ugotowanych pomidorach jest bardzo wysoki. Podczas gdy kwas szczawiowy jest nieszkodliwy na organizmu, to jednak wiąże on wiele zasad chemicznych i nie powinien być obecny w dużej mierze w naszym ciele. Świeże pomidory mogą być spożywane w dużych ilościach bez zmniejszenia zasadowego stanu naszego organizmu, w rzeczywistości wzmacniają one pod tym względem jego rezerwy.

Gotowane znaczy lepsze

Gotowane owoce każdego rodzaju są „martwym” jedzeniem. Nie, żeby wyrządzały krzywdę w takiej formie, ale nie dostarczają nam one rzeczy, dla których je spożywamy albo dla których powinniśmy to robić. Ludzki układ trawienny tak przyzwyczaił się do gotowanego jedzenia, że wiele osób ma trudności związane ze spożywaniem jego surowej odmiany, szczególnie jeśli chodzi o surowe warzywa w formie najbardziej użytecznych sałatek warzywnych.
Dobrze jest, gdy dla takich osób mieli się warzywa i na początku wyłącznie wyciska soki, którymi można posilać się w postaci soków z pomarańczy lub innych świeżych soków, dopóki organizm nie nabędzie więcej witalności i więcej tolerancji dla surowych rzeczy.

Organizm stopniowo będzie mógł znowu być trenowany, żeby w bardzo dużym stopniu móc polegać na surowym witalnym jedzeniu. Kiedy uzyska się ten cel, to jest to zaskakujące jak mała ilość jedzenia jest wymagana, żeby podtrzymać pełne zdrowie i wigor.
Odwiedź ZnamLek.pl – rzetelne opinie o lekach

 

 

Kategorie:   ZDROWIE I URODA

Komentarze