Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Cechy aktywnego życia

Co to właściwie znaczy aktywnie żyć? Niestety nie każdy potrafi to zdefiniować i trwa w błędzie, że jego życie jest wypełnione aktywnością, tymczasem nie przynosi ona żadnych skutków. Dzieje się tak dlatego, że pomijamy ważne aspekty fizycznej aktywności.

Przyśpieszanie oddechu, wzmacnianie mięśni, rozciąganie

Tylko spełnienie tych trzech zależności sprawia, że człowiek może o sobie powiedzieć, że jest w pełni aktywny. Ludzie ciało jest stworzone do wysiłku fizycznego. Należy dążyć do tego, by serce przyśpieszało rytm jak najczęściej w ciągu dnia, a oddech stawał się głębszy i szybszy. Aktywność fizyczna powinna być na tyle intensywna, że wzmacnia mięśnie. Ponadto powinny być one rozciągnięte, o czym często w ogóle się nie pamięta. Podstawę codziennej aktywności powinien stanowić trening kondycyjny, ogólnorozwojowy, wzmacniający i rozwijający wszystkie partie mięśni. Ćwiczenia jakie dobrze wpływają na ten aspekt to uprawianie biegów, pływanie, chodzenie z kijkami, czyli nordic walking. Nie należy zapominać o treningu siłowym. Najczęściej polega on na unoszeniu na przykład sztang, lecz mogą one być zastąpione nawet butelkami z wodą.

Zadbaj o elastyczność ciała

Brak elastyczności czyli słynnego rozciągania to prosta droga do wielu przykrych niespodzianek od losu, w tym powtarzających się kontuzji. Mimo że wielu ludzi wie, że przed rozpoczęciem właściwiego treningu bardzo istotna jest rozgrzewka, to już po jego zakończeniu nie robią nic by się rozciągnąć. A to tak samo, lub nawet bardziej ważny element każdego sportu. Przy tym rozciąganie nie musi być nudne ani wcale nie jest stratą czasu. Może polegać na ćwiczeniu wschodnich sztuk walki, tai chi, wykonaniu kilku asan jogi. Możliwości jest tak wiele, że wystarczy by każdego dnia urządzać inną rozgrzewkę. Pozwala na przygotowanie mięśni do wysiłku, sprawia, że kalorie są efektywniej spalane. Rozciąganie na zakończenie relaksuje mięśnie i sprawia, że na następny dzień mniej bolą nawet po intensywnym wysiłku i szybciej się regenerują.

Kategorie:   ARTYKUŁY, ĆWICZENIA, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze