Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Dlaczego dobrze jest jeść zielone warzywa?

Zielone warzywa powinny być stałym elementem codziennego żywienia człowieka. Posiadają wiele zdrowych właściwości. Kolor zielony poprawia nastrój i przywraca witalność!

Właściwości rukoli

Rukola jest warzywem, który smakuje wyśmienicie, doskonale podkreśla smak wielu sałatek, nadając im lekką pikantność i wyrazistość. Oprócz świetnego smaku jest również idealnym źródłem żelaza, zawiera go nawet cztery razy więcej niż sałata lodowa, i znacznie więcej niż podejrzewany o to szpinak. Zawiera również sporo wapnia. Dlatego jest to warzywo, które powinno być spożywane przez wegetarian i wegan, jak również wszystkich innych. Rukola zawiera witaminy A, C i K, odpowiadające za dobry stan cery oraz krwi.

Jarmuż – jedno ze zdrowszych warzyw świata

Innym delikatnym, zielonym warzywem jest jarmuż. Jest idealnym źródłem antyutleniaczy, co pomaga w profilaktyce raka. Zawiera wiele witamin z grupy B, w tym kwas foliowy, bardzo potrzebny kobietom w ciąży. Jest źródłem niezbędnych pierwiastków, takich jak wapń, żelazo, magnez, fosfor, cynk, potas, sód, cynk. Odpowiadają za dobry stan cery, mocne naczynia krwionośne, dobre przewodzenie oraz odpowiednią gospodarkę elektrolitową.

Chlorofil – zielona krew

Zielone warzywa, takie jak rukola, jarmuż, również brokuły, kapusta, szczypior, ogórek i wiele innych posiadają w swoim składzie chlorofil. Lista właściwości chlorofilu stosowanego w celach zdrowotnych jest bardzo długa. W składzie przypomina on krew i ma właściwości silnie ją oczyszczające. Jest przydatny w leczeniu miażdżycy poprzez oczyszczanie żył oraz zmniejszanie poziomu cholesterolu. Jest nośnikiem tlenu oraz przez co odżywia cały organizm, bieże udział w przenoszeniu żelaza, co zapobiega anemii. Przyśpiesza rozkład magnezu, wielu witamin, jest pomocny w leczeniu tarczycy. Chlorofil jest w stanie złagodzić objawy niemal każdej występującej choroby, o ile jest regularnie przyjmowany. Oprócz tego, że zawarty jest w zielonych warzywach, można go odnaleźć na przykład w algach morskich lub kupować w sklepach ze zdrową żywnością.

Kategorie:   DIETY, FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze