Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Jak jeść podczas krótkiego i długiego treningu?

Dietetycy i trenerzy zalecają, aby podczas treningu nie jeść posiłków, lecz zrobić to jakiś czas przed lub po nim. Wiele zależy jednak po prostu od jego długości.

Co jeść podczas krótkiego treningu?

Nikt raczej nie zaleca by jeść w czasie treningu który trwa około dwóch godzin, niektórzy jednak potrzebują posilić się, na przykład małym batonem energetycznym. Tutaj wiele zależy od osoby trenującej i jej przyzwyczajeń. Jeśli nie przeszkadza jej spożycie małego posiłku podczas treningu może to zrobić, chociaż na niewiele jej się to zda. Ale warto wiedzieć, że podczas intensywnego ruchu potrzeba jedzenia po prostu się nie objawia, ponadto pełny brzuch po prostu przeszkadza, pojawia się na przykład zgaga.

Długa aktywność fizyczna

Gdy aktywność ma trwać dłużej niż dwie godziny i w tym czasie będziemy poza domem oczywiście jedzenie należy zabrać ze sobą. Mowa na przykład o całodziennej jeździe na rowerze, wędrówce po górach czy choćby marszu w terenie. Posiłki powinny zajmować mało miejsca, nie powinny łatwo się psuć, roztapiać pod wpływem temperatury. Dobrym pomysłem są batony energetyczne nie zawierające czekolady. Jeśli chcemy ją jeść, to lepiej wybrać czekoladę gorzką o zawartości około dziewięćdziesiąt procent kakao, lub czekoladę surową. Innymi pokarmami są suszone owoce, a także owoce liofilizowane, orzechy, nasiona. Warto zabrać ze sobą jedzenie pełnoziarniste, na przykład ciastka zbożowe, pełnoziarnisty chleb.

Picie podczas treningu

Zalecane jest przyjmowanie dużej ilości płynów, samej wody jak i napojów izotonicznych, najlepiej oczywiście naturalnych. Nie jest dobrym pomysłem picie napojów energetycznych. Nadmiernie pobudzają one pracę serca, przez co przy wysiłku jest ono dodatkowo obciążone. Ponadto po wypiciu ich niemal od razu pojawia się potrzeba skorzystania z toalety, co nie zawsze jest w danym momencie możliwie. Ponadto pełno w nich konserwantów. Zwykła woda jest usuwana z organizmu poprzez pot, przez co potrzeba skorzystania z toalety jest mniejsza.

Kategorie:   DIETY, FITNESS

Komentarze