Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Odchudzanie na basenie

Jak pływać i jakie wykonywać ćwiczenia aby schudnąć? o tym dowiesz się w dalszej części artykułu, zachęcam Cię do komentowania i przedstawienia swoich doświadczeń lub pytań związanych z odchudzaniem! 🙂
Jak można schudnąć dobrze się przy tym bawić? odpowiedź jest bardzo prosta ! należy wybrać się basen i po prostu zacząć pływać… Godzina pływania = spalenie 500 kalorii.

odchudzanie-basen

Każdy styl jest mile widziany przy odchudzaniu, może to być “na pieska” Kraul, Żabka lub ciężki i chyba najtrudniejszy do opanowania styl motylkowy. Każdy z tych stylów pływania angażuje niezwykle dużą część mięśni, modeluje Twoje ciało a przede wszystkim spala całkiem sporą ilość kalorii.

Woda sprawia bardzo duży opór przy poruszaniu się w niej, mimo, że grawitacja przestaje działać nadal jest ciężko się poruszać ale dzięki właśnie grawitacji możesz wykonywać w wodzie ruchy które ciężko przyjdą Ci do wykonania w normalnym otoczeniu. Pływając nie osiągniemy nigdy dużej szybkości ale dzięki oporowi jaki stawia woda rozwiniesz siłę mięśni i nadasz im harmonijnych smukłych kształtów! Pływanie na basenie dedykuje się przede wszystkim osobom które dużo czasu spędzają przed komputerem oraz każdej osobie która ma do zrzucenia kilka kilogramów.

Co pokazują badania?

Badania United States Fitness Association potwierdzają, że z basenu najczęściej korzystają kobiety w ciąży, dzięki pływaniu mięśnie brzucha przyszłych mam są elastyczne i bardzo silne, obniża się ciśnienie krwi a także ustępuje wiele dolegliwości kręgosłupowych. Badania USWFA dowodzą także, że pływanie daje więcej zdrowotnych profitów niż niejedna dyscyplina sportowa! Gdy pływasz na basenie poprawiasz kondycję serca ponieważ używasz górnej części ciała, poprawiasz także wygląd dekoltu i ujędrniasz piersi. Zatem jeśli chcesz dobrze wyglądać latem np. na plaży: już dziś zapisz się na basen i po prostu zacznij pływać 🙂

Zaczynamy ?

Jeśli już dasz się namówić na basen to zacznij od rozgrzewki, może być w wodzie, najlepiej abyś chodziła 2-3 dni w tygodniu, zajęcia po 30 min a gdy już nabierzesz nieco wprawy i poprawisz kondycję to nic nie stoi na przeszkodzie aby zwiększyć częstotliwość do 4-5 dni w tygodniu. Stopniowo zwiększając intensywność pływania zapomnisz o urazach i przemęczeniu…
Kolejna sprawa, aby wizyty na basenie przyniosły odchudzające efekty staraj się urozmaicać aktywność w wodzie, nie pływaj wciąż tym samym stylem, możesz używać nawet sprzęt do podtrzymywania na wodzi, różne tuby wypornościowe, pływaj z nimi śmiało.
Niska temperatura wody na basenie sprawia, że pobudzi Twój apatyt więc przygotuj się na to bananem lub jogurtem aby uniknąć po przyjściu do domu zjedzenia całej lodówki :))

Jakie wykonywać ćwiczenia ? zalecam następujące (sprawdzone )

Coś na zgrabne nogi
Zanurz się w wodzie po samą szyję, rób pajacyki bądź wahadłowo przeskakuj z nogi na nogę – prostując ją w końcowym etapie ruchu.
Wąska talia i piękny brzuszek
Stań w wodzie plecami do ścianki basenu, złap obiema rękoma krawędź basenu, oprzyj plecy i unoś obie nogi jak najwyżej możesz, następnie pojedynczo, raz jedną nogę raz drugą. Cenna uwaga: rób to w zwolnionym tempie.
Krągłe pośladki
Tym razem stań bokiem do krawędzi basenu, złap się niej i odwódź nogę do góry (bokiem) dobrze jeśli zrobisz 10 powtórzeń w jednej serii, również wykonuj to ćwiczenie powolnie.
Wzmocnione ramiona i uda
Zanurzając się w wodzie po szyje, postaraj się maszerować, przyspiesz i postaraj się biec pod wodą, mięśnie oszaleją a Ty zyskasz kształty o których zawsze marzyłaś. Uwaga: podnoś kolana wysoko!

Taka ciekawostka, że: są w Polsce baseny poświęcone odchudzaniu, w basenie znajdują się różne przyrządy do aktywności fizycznej jak np. rowerki:

Oto przykład:
odchudzanie-na-basenie
odchudzanie

 

odchudzanie-na-basenie-dieta

Po takim wysiłku mięśnie naprawdę nie wiedzą co się dzieje, a to bardzo dobrze! Niesamowity bodziec w spalaniu kalorii i rzeźbieniu nóg!

 

Kategorie:   FITNESS

Komentarze