Diety, zdrowie, fitness i odchudzanie – DIETY.PL

Menu

Zdrowe podróżowanie

Współcześnie bardzo często przemieszczamy się z miejsca na miejsce. Niemal każdy posiada własny samochód, a nawet jeśli nie, do dyspozycji ma wygodne pociągi i autobusy. Ale wielogodzinne podróże nie są dla nas pożyteczne.

Bezruch i krążenie

Spędzanie długich godzin siedząc w jednej pozycji bywa przyczyną rozwoju choroby zwanej zakrzepicą. Dzieje się tak ponieważ taka pozycja sprawia, że naczynia krwionośne kurczą się i zaciskają. W rezultacie przepływ krwi jest utrudniony, co zaś powoduje zatory. Nagły zator w krążeniu jest częstą przyczyną śmierci. Słabe krążenie doprowadza również do rozwoju żylaków, chorób żył i naczyń krwionośnych, zasinień i zaczerwień. Najbardziej narażeni na zakrzepicę są ci, którzy często odbywają wielogodzinne loty samolotem ze względu na różnicę ciśnienia. Mniejszym zagrożeniem, choć wcale nie tak zdrowym są podróże samochodem, pociągiem, autokarem. Człowiek by zachować pełnię zdrowia musi się ruszać. Niestety aktualnie najwięcej czasu spędzamy siedząc, także przy biurku. Wszystko to składa się na kiepski obraz naszego układu krążenia.

Zdrowe nawyki w podróży

Aby zmienić ten stan rzeczy nie trzeba wiele. W wolnych chwilach warto jak najwięcej się ruszać, chociażby spacerując i maszerując. Jednak równie ważne jest odpowiednie zachowanie w podróży. Gdy tylko jest to możliwe bardzo ważne jest by cyklicznie do kilka godzin wstawać i chodzić. Gdy jest taka możliwość i miejsce warto wykonać kilka ćwiczeń fizycznych, takich jak podskoki, kilka przysiadów, a nawet krótki bieg. Bardzo istotne jest też samo miejsce do siedzenia. W czasie podróży warto często zmieniać pozycję, zginać i prostować nogi, napinać po kolei różne mięśnie, masować je. Należy na czas podróży wybrać ubranie które nie krępuje ruchów i nie jest zbyt obcisłe, buty powinny być lekkie. Dobrze jest wziąć buty na zmianę lub w ogóle je zdjąć. Po przybyciu do celu podróży dobrze jest pójść na krótki spacer, a po powrocie położyć się z nogami ułożonymi powyżej poziomu ciała by odpocząć i wspomóc krążenie.

Kategorie:   FITNESS, ZDROWIE I URODA

Komentarze